sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

07 Aralık, 2008

İYİ BAYRAMLAR... Kuzu tandır ve iç pilav

Bu bayram Türk mutfağının klasik yemeklerinden iç pilav ve kuzu tandırı seçtim. Tandırın yapımı hem kolay hemde sonuçta ağızda dağılan nar gibi bir et yemeği ortaya çıkıyor. İç pilav ise damak tadı, ağız zevki olan her sofraya eşlik eden eşsiz bir tat...
Bir arkadaşımın bana gönderdiği bir yazı o kadar hoşuma gitti ki bayram yazım olarak yazarını bilemediğim, bana iletilen bu yazıyı yayınlamaya karar verdim. Sevdiklerinizle ve gönlünüzce geçireceğiniz mutlu bir bayram diliyorum...
Küsken barışmak, ayrıyken kavuşmak, suskunken konuşmak bayramdır.
Endişe içinde beklediğinden mektup almak, telefonda ansızın sesini duymak, deli gibi burnunda tütenin boynuna sarılmak bayramdır.
En acıktığın anda dumanı tüten bir somunun köşesini bölmek, korktuğunda güvendiğine sarılabilmek, dara düştüğünde dost kapısını çalabilmek bayramdır.
Saçlarını müşfik bir sevgiyle okşayan anne bayramdır.
"Ona güvenmiştim, yanılmamışım" sözü bayramdır.
”Gerektiğinde haksızlığın üstüne yalın kılıç yürüyebilmek bayramdır.”
”Güne gülümseyerek başlamak bayram, günaydın bayram, iyi akşamlarbayramdır.”
"İyi ki yanımdasın" bayram,
"Her şeyi sana borçluyum" bayram,
"Hiç pişman değilim" bayram...
”Dostlarından, gözü yaşlı ayrılmak da bayramdır.”
“Alnı açık yaşlanmak bayramdır; ulu bir çınar gibi ayakta ölebilmek Bayram…
İYİ BAYRAMLAR

Kuzu Tandır

Malzemeler

1 adet kuzu kol ( kemiğinden sıyrılarak hazırlanacak)

1 adet elma

1 adet soğan

Yapılışı

Çelik bir tencereye yıkanarak temizlenmiş etimizi, elmayı ve soğanı koyuyoruz. En kısık ateşte 3.5 -4 saat kadar et suyunu çekip kızarana kadar pişiriyoruz. Ara ara kontrol etmeyi unutmuyoruz. Malzemelerimiz bu kadar az bu yemeğe tuz ve karabiber dahi eklemiyoruz...

İç pilav

İç pilav yaparken her zaman şeker koyardım, bu sefer Marianna Yerasimos'un "500 Yıllık Osmanlı Mutfağı" kitabındaki pilav tarifinde bal kullanıldığını okumuştum. Bu sefer balla yatım iç pilavımı sonuç çok başarılı oldu.

Malzemeler

2 su bardağı baldo pirinç ( yarım saat tuzlu kaynar suda bekletilecek)

2 adet orta boy soğan ( yemeklik doğranacak)

2-3 yemek kaşığı çam fıstığı

2-3 yemek kaşığı kuş üzümü ( yarım saat suda bekletilecek)

4 adet tavuk ciğeri ( küçük küçük doğranacak)

1\2 çay kaşığı tarçın

1\2 çay kaşığı yenibahar

1 tatlı kaşığı karabiber

1 dolu tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı bal

4 yemek kaşığı tereyağı ve 1 çay bardağı zeytinyağı

4 su bardağı su veya etsuyu

1\2 demet dereotu

Yapılışı

Bir küçük tavada iki kaşık tereyağını eritiyoruz ve küçük doğradığımız tavuk ciğerlerini çeviriyoruz. Bir kaba alarak üzerini kapatıyoruz.

Bir tencereye 1 küçük çay bardağı yağımızı ve iki kaşık tereyağımızı eritip soğanları iyice yumuşayıp pembeleşinceye kadar kavuruyoruz ve çam fıstıklarımızı ekliyoruz. Çam fıstıkları da pembeleşince pirincimizi ekleyerek çeviriyoruz ve bir iki sefer çeviriyoruz.

Pirince baharatlarımızı, balı, tuzumuzu, pişirdiğimiz tavuk ciğerimizi, kuş üzümünü ve suyu ekliyoruz . Kaynayınca pilavın altını iyice kısarak pilav tüm suyunu çekene dek 15-20 dakika pişiriyoruz. Ocağın altını kapatıp tencereyinin kapağını bir peçeteyle örterek 15 dakika demlendiriyoruz.



6 Comments:

At 10:39 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

BAYRAMLAR BEREKETTIR, UMUTTUR, OZLEMDIR. YARINLAR NIYETTIR. KESTIGINIZ KURBAN VE DUALARINIZ KABUL OLSUN, SEVDIKLERINIZ HEP SIZINLE OLSUN.. BAYRAMINIZ MUBAREK OLSUN...

 
At 4:25 ÖS, Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Sevdiklerinizle birlikte sağlıklı,huzurlu,mutlu barış dolu nice bayramlara...

Tandır ve İç Pilav nefis görünüyor Ellerine Sağlık...

Sıcacık sevgiler...

 
At 11:32 ÖS, Blogger Hülya said...

Begüm'cüğüm,
Yemek ve görüntü harika ...
Sevdiklerinle birarada sağlıklı mutlu nice bayramlar diliyorum.

 
At 11:27 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Kuzu tandırı yapraken hiç elma denememiştim.. nasıl bir fark yaratıyor bilgi verirseniz sevinirim. Çanakkale de defne o kadar bol ki bütün etlere defne koyuyorum evdekiler bunaldılar:)))
Sevgiler...Fatoş

 
At 12:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba,bloğunuzu bugün keşfettim ve çok beğendim.Blok blok dolaşırken takılıp kaldım.Hiç denemediğim halde anlatımınızdan ve yorumlardan yola çıkarak tariflerinizin güvenilir olduğuna inandım.BU Arada kuzu tandırda kullandığınız soğan ve elma bütün olarak mı konuluyor acaba,yazmamışsınız.Bundan sonra sürekli ziyaretçinizim artık,hoşçakalın.AYTEN

 
At 6:27 ÖS, Blogger begüm said...

Herkese merhabalar,

Yorumlarınız ve güzel dilekleriniz beni çok mutlu ediyor teşekkürler...

Ayten Hanım soğanı ayıklayarak elmayı da kabuğuyla bütün olarak koyuyoruz. Sizi her zaman blogumda ağırlamaktan çok mutlu olacağım...

Görüşmek üzere ,

Sevgierimle,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors