sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

28 Mart, 2009

Actifry ile patates kızartması,Gaziantep gezisi ve firik pilavı...

Sizlerle paylaşacak çok fazla resim ve tarif birikti. Hangi birini yazsam derken geçen ay yaptığımız Gaziantep gezisi resimleri ve oradan malzemelerini getirerek yaptığım firik pilavı tarifini öncelikle yazmak istedim.

Bu arada Tefal Actifry ile hergün yapılan patates kızartmaları da fotoğraflarıyla burada. Ata çok sevdiği için hergün "ne yersin oğlum?" sorusuna bu aralar hep aynı yanıtı almaktayım
" patates kızartma". Meğer az yağlı patates kızartma ne güzel şeymiş, yağ ve kalori derdi olmayınca pek güzel iç rahatlığıyla yeniliyormuş...

Actifry ile patates kızartması

Patatesler soyup dilimlendikten sonra actifry haznesine konur, üzerlerine 1 kaşık yağ eklenir, timer 25 dakikaya ayarlanır ve arada kapak açılarak tuz, istediğiniz baharatlar, taze otlar ( kekik, biberiye vs.), sarımsak eklenerek kapak tekrar kapatılır. Kapak kapanınca pişirme kaldığı yerden devam etmektedir. 25 dakika sonunda nefis patatesler hazır!!!!!! Afiyetle yenilir...Blogger arkadaşlarla sevgili Müge'nin ev sahipliğinde bir etkinliğimiz var Actifry ile hazırlanacak yemekler yapacağız haberiniz olsun...

Gaziantep gezimiz ve firik pilavı
Antep'i daha önce görmediyseniz mutlaka görmenizi tavsiye ederim. Tarihin ilk çağlarından bu yana yerleşim alanı olan Antep, doğal ve tarihi güzellikleri ve muhteşem mutfağıyla insanı kendine hayran bırakan bir şehir. Gaziantep ile ilgili detay bilgilere ve resimlere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

Bizim kısacık gezimiz süresince uğradığımız yerler ; Baharatçılar Çarşısı, Bakırcılar Çarşısı, Arkeoloji Müzesi ( Zeugma eserleri), cam müzesi, Antep kalesi, tarihi Tahmis kahvesi ( şu an restore edilmekte). Birçok gezemediğimiz yerler de bir sonraki ziyaretimize kaldı. Tabii enfes kebaplar ve tatlıları ve Antep yemeklerini yemek üzere Çagdaş İmam restoranı ve Sahan restoranı da sıkça ziyaret ettik. Envai baharat çeşitleri, bulgur çeşitleri, kurutulmuş sebzeler, antep fıstığı alırken arabayı nasıl tepeleme doldurduğumu hiç farkedememişim, üzerine birde Bakırcılar Çarşısı sonrası alınan nefis bakır kaplar eklenince dönüşte arabada ayaklarımızı koyacak yerimiz kalmamıştı.

Arkeoloji Müzesi'de saatlerce bakmak istediğimiz nefis mozaikler ve tabii Çingene Kızı...

Baharatçılar çarşısı ( Bayraklı Çarşı),

Her gördüğüm bakıra bayılıp hepsini Ankara'ya taşımak istediğim meşhur bakırlar ve Bakırcılar Çarşısı,

Dünyaca meşhur elle dikilen çarıklar... Biliyorsunuz Bakırcılar Çarşısın'da bulunan ayakkabıcılar dünyaca meşhur. Truva ve Harry Potter filmlerinde kullanılan çarıklar Antepli ustaların ellerinden çıkma. O kadar güzeller ve rahatlar ki evde hiçbir zaman terlik giydirmeyi beceremediğim Ata bu çarıkları ayağından çıkarmıyor...

Sahan restoranda yediğimiz meşhur şiveydiz,

Süzme yoğurt ve taze sarımsak ile hazırlanan bir çorba şiveydiz...

Gaziantep'in birbirinden lezzetli kebapları,

Aşağıda resimdeki keme kebabı. Keme bir çeşit mantar, şu değerli trüf mantarı. Baharda Gaziantep'te bolca bulunurmuş. Bu dünya mutfaklarını süsleyen kıymetli mantarla yapılan birçok yemekler ve çorbalar mevcut Antep mutfağında.

Çağdaş İmam'da tadına doyamayıp defalarca yediğimiz Ali Nazik ...

Tadına doyamadığımız içli köfte...

Dillere destan tatlıları, baklavaları, katmerleri, fıstık ezmeleri...

Firik pilavı

Artık tarifimi yazayım. Firik buğday olgunlaşmadan, yeşilken tarlada ateşte közlenerek yapılıyormuş. Közlenerek yapıldığı için çok hoş bir kokusu ve aroması var. Firik artık marketlerde bulgurların satıldığı reyonlarda bulunmakta. O kadar hoş bir tat ki şiddetle tavsiye ederim. Eğer sizde benim gibi Gaziantep yemeklerine meraklıysanız Ayfer T. Ünsal'ın "Ayıntab'tan Gaziantep'e Yeme İçme" kitabından edinmenizi tavsiye ederim. Ben firik pilavımı Ayfer Hanım'ın kitabındaki tariften yaptım. Kitapta tarifler ve Antep'in tarihçesi ve yeme içme alışkanlıkları çok çok güzel anlatılıyor.

Malzemeler

6 bardak su

1\2 çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı

Önce eti tencereye koyup suyunu çektiriyoruz, ve yağla soğanı ekleyerek pişiriyoruz. Haşlanmış nohutu ekliyoruz ve çeviriyoruz. Salçamızı biraz suyla yumuşatıp ekliyoruz.

Firik ve bulguru birbirine karıştırıyoruz. Tencereye ekleyerek çeviriyoruz ve suyu ekliyoruz. Önce ocağın altını iyice açıp kaynatıyoruz, sonra kısarak yavaş ateşte pişiriyoruz.

Afiyet olsun...

4 Comments:

At 1:52 ÖS, Blogger Neşeli Sesler said...

Geçen sene ben de gitmiştim. Hala unutamadım.Muhteşem bir şehir.

At 2:58 ÖS, Anonymous GIDAGÜNCESİ said...

Merhaba
Bugün sabah aldığım bir ödülü beğenerek takip ettiğim bloğunuzla paylaşmak istedim. Ayrıca bloglar arası bu faaliyetin tanışmaya vesile olduğunu düşünüyorum. Bloğuma uğrayıp alırsanız sevinirim.Sevgiler...

At 11:09 ÖS, Blogger HUYSUZBALIK said...

Şahane bir gezi olmuş. Resimlere bayıldım. Firik pilavını çok severim. Ben de Antakyadan almıştım firiği. Hem de İstanbuldakinin 10'da biri fiyatına... Sevgiler...

At 1:54 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Cahilligimi bagislayin, firik nedir, yerine baska bir sey kullanabilr miyim?