sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

29 Haziran, 2009

Çilek reçeli...



Yine çilekler... Aslında tarif için biraz geciktim biliyorum, ama pazarlarda hala reçellik çilek bulabiliriz. Bizim evde en çok tüketilen reçel çilek reçeli, benim de favori reçelim. Bu nefis meyveyi reçel yaparak mevsimi geçtikten sonra bile keyifle tüketmek büyük keyif benim için. Bir dilim sıcacık kızarmış ekmek üzerine sürülen labne peyir , kaymak ya da tereyağı ve bolca çilek reçeli veya nefis kaymaklı yoğurdunuza eşlik eder bu müthiş lezzet.

Çilek reçeli yaparken uyguladığım yöntem yumuşak meyvelere kullanılan reçel yapım metodu. Çelik tencereye bir kat meyve bir kat şeker koyarak bir gece bekletiyoruz. Meyveler kendi sularını salınca, suyunu süzüp bir miktar daha şeker koyarak kaynatıyoruz ,ve şerbet koyulaşınca son 5 dakikasına meyveleri ve reçelin şekerlenmesini önlemek için limon suyunu ekleyerek kaynatıyoruz. Vişne reçeli de aynı yöntemle yapılırsa çok başarılı sonuç alınıyor. Bir püf nokta da çelik tencerede pişen reçelimizin, biraz zahmetli olmasına rağmen , üzerine tülbent kapatarak 3-4 gün güneşte suyunu uçurmak. Böylece nefis bir renk ve kıvam elde ediliyor.

Ben daha önce tarifi bloga eklememişim, işte benim usulüm çilek reçeli...


Çilek reçeli




Malzemeler

1 kg kokulu reçellik çilek

1kg+ 1\2 subardağı toz şeker

1 limonun suyu

Yapılışı

Çilekleri geceden çelik tencereye bir kat çilek bir kat şeker olmak üzere koyuyoruz. Ertesi gün meyvenin özsuyunu süzerek 1\2 bardak daha şeker ekliyoruz. Şerbet kıvamlı hale gelene dek ocakta pişiriyoruz ve son 5 dakikada meyveleri ve limon suyunu ekleyerek pişiriyoruz. Soğuyunca tenceredeki reçelimizin üzerini tülbentle kapatarak 3-4 gün sıcak yaz güneşinde suyunun azalması için bekletiyoruz. Çok temiz ve kuru kavanozlara dolduruyoruz.

1 Comments:

At 7:57 ÖS, Blogger MEHTAP GÜZEY ÖZCAN said...

Çilek reçelin harika görünüyor.Ellerine Sağlık.Heleki Ekmek üstü fotograf karesi ye beni diyoo...

Sevgiler

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors