sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

16 Ekim, 2006

Ye # 15 Lorlu irmikli tatlı


Eski bayramlar bir başkaydı... Hiç kilo derdimiz olmadan tüm aile anneanneciğimin yaptığı bademli tel kadayıfı ve teyzemin meşhur kalbura basma tatlısını ( tarifinde 1 bardak tereyağı artı bir bardak zeytinyağı içeren) kaymak eşliğinde güzelce yerdik. Şimdilerde bir lokma tatlarına bakıp vicdan azabı yaptığımız ve her lokmanın kilo alacağız kaygısıyla boğazımıza dizildiği gibi tatlı yemek değil yani şöyle rahat rahat keyfine vara vara yemek... Anneannemin tel kadayıf tarifini daha önce yayınlamıştım. Bu etkinlik için benim çok sevdiğim bir tatlıyı yaptım. Bu tarifi yıllar önce Mado'nun bir kitapçığından beğenip defterime yazmıştım. Ancak tarif benim beğenime göre yapa yapa değişti ve bu hale geldi. Çok hafif ve lezzetli bir tatlı...

Şimdiki bayramlar şehir hayatımızdan kaçmak için bir fırsat hepimize... Kısa tatiller olarak algılıyoruz ve seyahat planlıyoruz artık hep bayramlarda. Yorgun ve çalışan şehir insanı için tatlı yapıp misafir ağırlamak biraz daha zor geliyor ve şehirleri terkedip sahil kasabalarına ya da gidemediğimiz ve görmek istediğimiz mekanlara kaçıyoruz bayramlarda. O yüzden eski bayramları düşünmek ve büyüklerimizi anmak çok hoş hisler yarattı bende, evsahibimiz Hane İçre'ye teşekkürler bu etkinlik konusunu seçtiği için.


Lorlu irmikli tatlı

Malzemeler

( 16 adet tatlı için)

250 gr. tuzsuz lor peyniri

2 adet yumurta

1 adet yumurta sarısı ( üstüne sürmek için)

1 çay bardağı eritilmiş tereyağı

1 limon kabuğu rendesi ( unun içine ekliyoruz)

1 paket kabartma tozu ( unun içine ekliyoruz)

1 1\2 yemek kaşığı un

1 su bardağı irmik ( denediğim tüm markalar içinde ene çok Katmer marka irmik kullanıyorum)

Şerbeti için

2 1\2 su bardağı şeker

2 su bardağı su

1 yemek kaşığı limon suyu

Üstünü süslemek için Antepfıstığı

Yapılışı

Lor peynirini tülbente sarıp suyunu iyice sıkıyoruz ve elekten geçiriyoruz. Genişçe bir kaba elekten geçirdiğimiz peyniri, yumurtaları, unu ve erimiş tereyağını koyuyoruz ve irmiği ekleyerek yumuşak bir hamur elde ediyoruz.

Hamurdan iri ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz ve önceden tereyağıyla yağladığımız yuvarlak borcam kaba dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırınımızda 30-35 dakika ya da altı üstü pembeleşene kadar pişiriyoruz.

Diğer tarafta şeker ve suyu kaynatıp şerbet haline getiriyoruz ve ocaktan alırken limon suyunu ekliyoruz.

Tatlımız fırından çıkınca kaynamakta olan şerbeti üzerine döküp borcamın üzerini bir kapakla kapıyoruz ki irmikli tatlı iyice şerbeti çekip şişsin. Daha sonra servis yaparken bolca fıstıkla süslüyoruz.

31 Comments:

At 9:12 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,Lorlu tatlıları seviyorum ben.Bir de irmikli senin tatlın.Nefis olmalı.Ellerine sağlık..

 
At 9:57 ÖÖ, Blogger sefika said...

merhabalar. Tatlınızı hemen not ettim. bu akşam deneyeceğim umarım eve çok yorgun gitmem:) harika görünüyor. Tam bizim eve göre bir tatlı zira eşim süt içeren hiç bir tatlı yemiyor ama şıralı hamur tatlılarından değişik tatlılar yapmamı rica ediyor. yazınızı da keyifle okudum ve her cümlesinde kendi eski bayramlarım aklıma geldi. ellerinize sağlık. Görüşmek üzere sevgiler

 
At 10:05 ÖÖ, Blogger begüm said...

Münevvercim merhaba,
Bende lorlu ve irmikli tatlara bayılıyorum. Evde çikolatalı tatlılardan başka yememelerine rağmen bu tatlıyı çok seviyorlar. Beğenmene sevindim. Bende senin erikli tatlına bayıldım gerçekten.

Sevgili Şefika merhabalar,

Tatlının yapımı gerçeken kolay. Şurubu soğutma derdi de olmadığından kısa sürede halledebilirsiniz. Umarım beğeneceğiniz bir tat olur...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:17 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Ellerine sağlık Begüm tatlın çok nefis görünüyor sunumunda harika. Bu arada uzun süredir linklerimdesin. Ama sen eklememişsin:(

 
At 11:29 ÖÖ, Blogger begüm said...

Pembeli merhabalar,

Çok çok teşekkürler. Çok haklısın linklerimi arada güncelliyorum en kısa zamanda eklemelri yapacağım (:

Sevgilerimle
Begüm

 
At 11:37 ÖÖ, Blogger yemek vakti said...

Maasallah, cok güzel olmus tatlin.
Ellerine saglik!
Sevgiler

 
At 2:03 ÖS, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Ellerine saglik cok harika görünüyor eminim tadi da öyledir.
Sevgiler Sonia...

 
At 3:35 ÖS, Blogger begüm said...

Yemek vakti merhabalar,

Teşekkürler...

Wildrose merhabalar,

Teşekkürler. Kahveye beklerim yanına da lorlu irmikli tatlıdan.

Sevgilerimle

Begüm

 
At 5:18 ÖS, Blogger Evren Yasa said...

Begum harika olmus cok guzel gorunuyorlar, olsa da yesek soyle bir..

 
At 11:26 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum, senin yaptigin lorlu kurabiyeye bayilmistim eminim buda cok guzeldir. Bir ara mutlaka deneyecegim. Ellerine saglik, sevgilerimle

 
At 1:53 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba begüm,lor ve irmik degisik bir tarif,görüntü nefis oldugunu gösteriyor,ellerinize saglik.
www.blogcu.com/baharcicegi/

 
At 8:51 ÖÖ, Blogger Aslı Altan Altundal said...

Lorlu tatlı tarifi arıyordum çok teşekkürler nefis gözüküyor.Ellerinize sağlık.

 
At 10:46 ÖÖ, Blogger begüm said...

Evren merhabalar,

Çok teşekkürler, beklerim birlikte kahve eşliğinde yemeye (:

Nezaketcim,

Sende benim gibi lorlu tatları seviyorsun. Gerçekten hafif ve lezzetli bir tatlı... Öpüyorum arkadaşım.

Öznur merhaba,

Lorla irmik karışıp şerbetle kabarıyor. Gerçekten benim sevdiğim bir tat...

Sevgilerimle

Aslı merhabalar,

Bu tatlı bir de tatlı lorlu poğaça tarifim var eğer arşivimden bakarsan... Umarım beğenirsin

Herkese mutlu bir hafta ve güzel bir bayram tatili diliyorum...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 11:42 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

begüm merhaba.
tatlın çok güzel görünüyor
yalnız bisey dikkatımi çekti anladığım kadarıyla tatlıda serbette sıcak olacak.
acaba bi yanlıslıkmı var çünkü gnelde biri sıcak diğeri soguk yada ılık oluyor tatlılarda...
cvp için simdiden tşk..
ellerine sağlık

 
At 11:52 ÖÖ, Blogger begüm said...

Yaprak merhabalar,

Teşekkürler. Yaptığımız diğer unlu,şerbetli tatlılarda tatlı sıcak şerbet soğuk dökülür evet haklısın .Ancak bu irmikli bir tatlı olduğu için tatlı sıcakken şerbeti de sıcak döküyoruz ve de kabımızın üstünü de kapatıyoruz ki irmik yumuşasın ve şişsin şerbetle birlikte diye. Yaptığım tatlı irmikli olduğu için böyle...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 1:30 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Begüm,
Gerçekten çok nefis gözüküyor. Ellerine sağlık :) Lorlu hamur işlerini çok seviyorum. Bunu da deneyeceğim.

Sevgilerimle...

 
At 6:21 ÖS, Blogger Behiye said...

Begüm ellerine sağlık, çok çekici olmuşlar:) Sevgiler.

 
At 8:39 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Bocuruk,

lorlu tatlıları bende çok seviyorum bu tatlıda durdukça güzelleşiyor.

Merhabalar Behiye,

Teşekkürler...

sevgilerimle

Begüm

 
At 12:04 ÖS, Blogger Meral said...

Merhaba Begüm hanım
Tatlınızı dün akşam denedim. Görünümü çok güzeldi canım çekti ve eşime iftar vaktinde lor arattım. Tarifi aynen uyguladım ama un miktarı çok az geldi 1 bardak kadar daha un eklemek zorunda kaldım çok cıvık bir hamur oldu çünkü verdiğiniz tarifle.
şerbetini de dediğiniz gibi sıcak sıcak döktüm ve üzerini kapattım ama tatlılar şerbeti hiç çekmedi. Nerde hata yapmış olabilirim. Un miktarı yazdığınız kadar mı?

Meral

 
At 3:18 ÖS, Blogger begüm said...

Meral Hanım merhabalar,

Gerçekten üzüldüm olmadığına, benim çok uzun yıllardır yaptığım bir tarif . 1 su bardağı irmik koydunuz ve lor peyniri miktarıda 250 gr. değil mi? Un sadece 1.5 yemek kaşığı sadece sıvıları çeken irmik ve peynir sıcak da olunca tüm şerbeti çekiyor durdukça. Sorunuz olursa tekrar haberleşelim...

Sevgiler
Begüm

 
At 11:53 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Lorlu tüm tarifleri bende çok severim.))Tatlın her zamanki gibi çok güzel görünüyor ellerine sağlık..Etkinliğin hayırlı olsun..

Senin ve ailenin Kadir gecenizi gönülden kutlayıp,dualarınızın kabul olmasını diliyorum..Sevgilerimle.

 
At 10:03 ÖÖ, Blogger begüm said...

Gülcüm merhabalar,

Bende bayılıyorum lorlu tatlılara(:
İrmik ve şerbet de olunca...

Bende sana harika bir haftasonu ,mutlu sağlıklı güzel bir bayram tatili diliyorum...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 9:46 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm hanım, daha önce sitenizi ziyaret etmemiştim. Ye 15 tatlı tariflerine bakarken lorlu tatlılar benimde hoşuma gittiği için hemen not ettim. Daha sonra malzeme listesini incelediğimde un miktarı çok çok az gibi geldi. Daha öncede yorum yazan Meral hanımında yaptığı gibi hamur çok cıvık oluyordur. Şu un miktarını ve hamurun cıvık olup olmadığı konusunu biraz açarsanız (püf noktasını) çok sevinirim. Çünkü tatlıyı yapmayı çok istiyorum. Şimdiden teşekkürler. Sağlıcakla kalın M.G.

 
At 10:53 ÖÖ, Blogger begüm said...

Melike Hanım merhabalar,

Sitemi ziyaretinize çok memnun oldum. Lorlu tatlımın esasını irmik ve lor peyniri oluşturuyor un sadece biraz kıvam amaçlı kullanılıyor. Püf noktası lorun suyunun sıkılması ve sonra da elekten geçirilerek kullanılması onu da zaten tarifin içinde belirtmiştim. Hamur yumuşak oluyor ama cıvık olmuyor. Sıvıları elekten geçirilen lor ve irmik çekiyor zaten. Tatlı pişince de şerbet üzerine yavaşça dökülüyor ve sıcakken tepsinin kapağı kapatılıyor. Şerbeti tatlı durdukça çekiyor ve tatlılar şişmeye başlıyorlar.

Umarım açıklamalar yardımcı olmuştur kolayca yaparsınız, çok lezzetli bir tatlı lorlu tarifleri seviyorsanız.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 7:34 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhabalar. tatli tariflerini incelemeye bazilarini da denemeye bayiliyorum.bu tatli daha once bir yerde yedigim ama tarifini alamadigim bir tatliya benziyor. kurban bayrami icin yapmayi dusunuyorum.kullandiginiz lor markasini verebilirmisiniz? bir de borcamda yapmak sartmi? firin tepsisi olurmu?

 
At 2:19 ÖS, Blogger begüm said...

Merhabalar,

Lorlu bu tatlı gerçekten leziz. Sizin hangi şehirde oturduğunuzu bilmiyorum ama ben loru Ankara'da Erzincanlılar mandıra'dan alıyorum . Bu tatlıda lorun kalitesi çok önemli gerçekten. Bir de tatlıyı bir gün önce yapmanızı tavsiye ederim, şerbeti çektikçe lezzetleniyor.

Tatlıyı borcamda yapmamın nedeni tatlı sıcakken şerbeti dökülüp üstü kapatılıyor. Tatlılar şerbetin içinde oluyor ve şerbeti çekiyor. Fırın tepsisinde bunu yapamayabilirsiniz .

Sevgilerimle

Begüm

 
At 8:25 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba cevbiniza tesekkurler. izmirde yasiyorum burda cok iyi bir mandiradan aldigim lorla denedim cok guzel oldu bayram icin bolca yapicam. ellerinize saglik. Yuksel

 
At 8:54 ÖS, Blogger begüm said...

Yüksel Hanım,

Tatlının güzel olmasına çok sevindim. Afiyet olsun, bayramınzı şimdiden kutluyorum... Görüşmek üzere,

Sevgilerimle
Begüm

 
At 7:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm hanım, ben daha öncede yorum gönderdim ama size ulaşmadı sanırım.Bu tatlıyı yapmak istiyorum fakat şerbetindeki şeker ölçüsünde tereddütteyim 2 su bardağı suya 21,1/2 şeker çok fazla değilmi acaba beni aydınlatırsanız çok memnun kalıcam tekrar ellerinize sağlık. Havin

 
At 2:38 ÖÖ, Blogger begüm said...

Havin hanım merhabalar,
Sizden ilk defa mesaj alıyorum öncekiler bana ulaşmadı. Şeker ölçüsü 2.5 sb su 2 sb hiç merak etmeyin bu ölçüyle gayet güzel oluyor, irmik ve lorun bol şekere ihtiyacı var tatlanmak için , kolay gelsn...

Sevgilerimle

Begüm

 
At 5:04 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba,lor peyniri sulu değilki suyunu sıkalım.ayrıca elekten nasıl geçecek gerçekten anlamadımçfakat tatlıyı yapmayı çok istiyorum.hem lorlu hem irmikli.nefis ama problemi çözemedim.yardımcı olursanız sevinirim.payniri ezerek mi elkten geçireceğiz

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors