sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

22 Eylül, 2006

Canım İsmoşum elveda ve fındıklı tabanlı çikolatalı mini tartlar...



Ben aşağıdaki satırları günler öncesinde yazmıştım ama fındık projesine yetişemedi. Çünkü benim canım anneannem artık meleklerle ve çok sevdiği Seloş'unun yanında... Dedemle birlikte geçirdikleri 65 yıllık evlilikleri dedemin vefatıyla son bulduğu güne kadar hep kumrular gibi kolkola geçirdiler. Birbirlerini onca yıl hiç kırmadan, büyük bir aşkla severek... Dedeciğim onu terkedip meleklere kavuşunca hep onun yanına gitmek istedi. Dün bu isteğine yıllar sonra kavuştu İsmoşum... Bütün mutlu ve güzel çocukluk anılarımın herbir parçasında sen varsın, dedeciğimin yanında huzur ve mutluluklar diliyorum anneanneciğim elveda... Kalbimde ve anılarımda her zaman yaşayacaksınız...




Uzun zamandır bloga koymak istediğim sevgili Burcu'nun başlattığı fındık projesi için yaptığım tarifi sonunda yazabiliyorum. Fındığı tartın hamurunda kullandım, iç dolgusu ise daha önce Mart ayında yaptığım çikolatalı tartın dolgusu. Sonuçta bol çikolata ve fındığın biraraya geldiği harika bir tat ortaya çıktı...

Fındıklı tabanlı çikolatalı mini tartlar

Malzemeler

(Mini tartlar için)

1\2 su bardağı eritilmiş tereyağı

2 yemek kaşığı toz şeker

1 3\4 su bardağı robottan çekilmiş Eti kakaolu biküvi

2\3 su bardağı çekilmiş fındık

İç dolgusu:

160 gr. bitter çikolata( 2 kare paket)

1 küçük paket krema

3 yemek kaşığı toz şeker

2 yumurta ( sarısı ve beyazı ayrılacak)

1\2 paket vanilya

Yapılışı

Fırınımızı önceden 180 dereceye ayarlıyoruz ve 12'li muffin kalıplarımızı fırçayla erittiğimiz tereyağı ile yağlıyoruz. Tart malzemelerini karıştırıp muffin kalıplarının içine kenarlarını yükselterek yerleştiriyoruz ve 180 derece fırında 5 dakika pişiriyoruz. Fırından çıkarıyoruz.Diğer tarafta krema, şeker ve çikolata ayrı bir kapta eriyene kadar ocakta karıştırılır ve soğumaya bırakılır. Sos soğuduktan sonra içine 2 yumurta sarısı karıştırılır. Vanilya ve yumurta akları kar halini alana kadar çırpılır ve sosla karıştırılır.Fırından çıkardığımız minik tartların içine sos doldurulur ve tekrar fırınlanır. 180 derecede 15-20 dakika kadar daha pişirilir. Piştikten sonra iri çekilmiş fındıklarla süslenir.

Not: Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

23 Comments:

At 2:05 ÖS, Anonymous Adsız said...

Öncelikle başınız sağolsun.Ben de anneannemi yeni kaybettim.Acınızı anlıyor ve sabırlar diliyorum.Sitenizi her gün ziyaret ediyorum.Çok beğeniyor, bazılarını da uyguluyorum.Tüm tarifleriniz için teşekkürler.
Pelin

 
At 2:43 ÖS, Blogger begüm said...

Fatma Hanım merhaba,

Gitiği yerde huzurlu ve mutlu olduğu düşüncesi beni teselli ediyor...

Sevgilerimle

Pelin Hanım sizin de başınız sağolsun... Her ne yaşta olursa olsun kayıplar insanı derinden yaralıyor. Anneanneler çok çok seviliyor. Size de sabır diliyorum.
Ziyaretlerinize çok sevindim hep beklerim...

Sevgilerimle
Begüm

 
At 3:19 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba Begüm Hanım,

Bu sabah arşivinizden anneannenizin kadınbudu tarifini yapmak üzere not almıştım. Öğle saatlerinde sitenizi güncellediğinizi ve öldüğünü okuyunca çok üzüldüm.

Başınız sağ olsun. Mekanı cennet olur İNŞALLAH.

Nurten

 
At 3:45 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begumcugum, huzur icinde uyusunlar, umarim Anneannecigin gittigi yerde mutludur. Eline saglik mini tarlarin tek kelime ile muhtesem. Kendine cok iyi bak, sevgilerimle

 
At 3:50 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begum, basiniz sagolsun ve anneannecigin nur icinde yatsin. Yazdiklarina bakilirsa, hem sevmesini bilen hem de cok sevilmis bir hanimmis. Ne mutlu ona! Allah bize de arkamizdan boyle anilmak nasip etsin.

Findikli tarifini Findik Findik'a aliyorum. Katilimin icin tesekkurler.

Sevgiler,

 
At 6:04 ÖS, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,anneannen nurlar içinde yatsın.O başka diyarlara göç etti.Burada kalanlara sağlıklı ömür diliyorum.

 
At 9:20 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Nurten,

Anneanemin yadigarı tarifleri burada paylaşarak ne kadar güzel bir iş yapmış olduğumu şimdi anlıyorum. Anneannem böylece kalplerde yaşamaya devam edecek. Bende onun paylaşacak daha pekçok tarifleri var...

Sevgilerimle

Nezaketcim merhaba,

Dedeciğime kavuştuğuna ve mutlu olduğuna eminim canım arkadaşım...
Teşekkürler

Sevgiler


Zinnur merhabalar,

Gerçekten öyle güzel ifade etmişsinki arkadaşım... Sevildi ve çok sevdi... Hep kalplerde yaşayacak bitanem.

Tarifin projeye yetiştiğine çok sevindim. Amacı böyle güzel bir projeye katılamamak beni çok üzecekti.

Sevgilerimle

Münnervecim

Çok teşekkürler iyi dileklerin için.

Herkese çok çok teşekkürler...

Begüm

 
At 10:57 ÖS, Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said...

Merhaba Begüm'cüğüm öncelikle başın sağolsun çok çok üzüldüm mekanları cennet melekler öncüleri olsun ben de anneannemi kaybedeli tam bir yıl oldu 27-Eylül çarşamba günü de seneyi devriyesi var canım anneanneciğimin.Bloğu açtığımdan beri keşke hayatta olsaydı da onun pamuk ellerinden çıkan yemekleri fotoğraflayabilseydim çok mutlu olur çok hoşuna giderdi herhalde;))Anneannemin mutfak merakı anneme annemden bana geçti üçümüz mutfağa girdiğimiz günlerde çok komik oluyorduk herkes birbirine onu koyma bu daha iyi yok o olmaz ben geçen gün şunu denedim şu daha iyi oluyor diyorduk masa kurulupta yemeğe oturduğumuz da eğer bir şeyin tadı bir önce yapılandan kötü olmuşsa çok oynuyorsunuz şu tariflerle çoook benim söylediğim gibi yapsaydınız ne güzel olucaktı derdi ve sıyrılırdı işin içinden;)))Canım anneanneciğim ve hepimizin kaybettiği tüm sevdikleri ruhlarınız şaad olsun mekanınız cennet melekler öncünüz...
SEVGİYLE

 
At 11:09 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Başınız sağ olsun,Allah sizlere uzun sağlıklı ömürler versin.Çok tatlı nur yüzlü bir anneanne umarım
gittiği yerde de dedenle yine mutlu olurlar.

Çikolataı tartlar harika olmuş ellerine sağlık.

Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum.SEVGİYLE KALIN..

 
At 12:24 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Sevgili Begüm Allah(cc) rahmet eylesin.Anneannenin topragi bol mekani cennet olsun insallah..Bende anneannemi nisanda kaybettim ve icimin yandigini hissetmistim..Bu sene Türkiye'de mezarligina gitmek nasip oldu ve o kadar mutluydum ki sanki beni hissedip gördügünü hissettim ve yanimdaymis gibi konustum..Biz burada emanetiz hala ama onlar hakkin rahmetini kavustu insallah..

tarifin icin de ayrica tesekkürler.ben yetisemedim diye findikli birseyler yapmamistim seninkinin eklenebilmesine cok sevindim:)

 
At 12:08 ÖS, Anonymous Adsız said...

Acınızı anlayabiliyorum. Başınız sağolsun, nurlar içinde yatsın inşallah. Allah sizlere ve yakınlarınıza sabırlar versin.

 
At 12:24 ÖS, Blogger begüm said...

Çok çok teşekkür ederim...

Begüm

 
At 12:05 ÖÖ, Blogger Hülya YILMAZ said...

nur yüzlü anneannen, nur içinde yatsın. Allah rahmet eylesin.

Bu arada tarifin de harika görünüyor...

 
At 9:51 ÖÖ, Blogger begüm said...

Hülya Hanım merhabalar,

Gerçekten çok tonton ve nur yüzlüydü canım anneannem...

Tarifi beğendiğinize sevindim.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 1:09 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Başın sağolsun. Anneannelerin yeri ayrı oluyor değil mi? Ben de birkaç sene önce kaybettim annanemi. Nur içinde yatsınlar. Tarifin de çok güzele benziyor. Ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

 
At 1:46 ÖS, Anonymous Adsız said...

Başınız sağolsun. İnsanın sevdiklerini kaybetmesi çok acı...Ama hayat bu...

 
At 12:49 ÖS, Blogger Burcu - Mutfak Camı said...

Başınız sağ olsun, anneannenize Allah rahmet eylesin. Kırk gün önce aynı kaybı yaşamış biri olarak acınızı çok iyi anlıyorum ve yeni yeni kendime gelebiliyorum.Allah sabırlar versin.

 
At 4:10 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Sana ve ailene neşeli ve mutlu bir hafta diliyorum..Herşey gönlünüzce olsun.Sevgilerimle..

 
At 4:11 ÖS, Blogger Pınarın Kulubesi said...

Begüm Hanım
başınız sağ olsun..
Mekanı cennet olsun.. İnsan onları kaybettikçe farklı bir faza geçiyor hayatında.. Allah geride kalanlar sağlık sıhhat ve hayırlı ömürler versin..
Tarifiniz çok güzel gözüküyor ilk fırsatta deneyeceğim tarifler arasına eklendi. Görüntüsü zaten çok cezbedici..
Ellerinize sağlık
Pınar

 
At 10:56 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Burcu,

Sizin de başınız sağolsun, anneannenize huzur ve rahmet diliyorum. Hayat öyle ki hızı her acıyı unutturuyor koşuştururken ancak onlar herzaman kalbimizde va nılarımızda ve boşlukları hiçbir zaman doldurulamayacak...

Sevgilerimle, size sabırlar diliyorum.

Gülcüm merhabalar,

Sana da güzel bir hafta diliyorum, görüşmek üzere...

Sevgili Pınar,

Çok çok teşekkürler. Gerçekten hayatın farklı taraflarını yaşıyoruz kayıplardan sonra.

Tarifi beğendiğinize sevindim.

Görüşmek üzere, sevgilerimle...

Begüm

 
At 1:31 ÖS, Anonymous Adsız said...

merhaba

canım başınız sağolsun. bende anneannemi 1 ay önce kaybettim. allah sabırlar versin..


sevgiler hoşçakal

BETÜL

 
At 5:46 ÖS, Blogger Hanife said...

Basin sagolsun sevgili Begum.

 
At 10:54 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sevgili Betül,

Teşekkürler, sizin de başınız sağolsun...

Sevgiler

Sevgili Hanife,

Çok çok teşekkürler...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors