sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

11 Nisan, 2007

Karamel soslu mini kekler ve patatesli çörekler...



Uzun süredir bloga sevdiğim tatları koyamıyordum, nedeni yazın yaklaşması nedeniyle girilen diyet... Evde çörekler, kekler yapılmaya başlayıp fırından mis gibi kokular yayılınca takdir edersiniz ki kilo vermek imkansız hale geliyor. Pişenlerden tatmamak için çelik gibi bir irade gerekiyor ki o da bende yok. Ancak bugün aklımda olan ve yapmak istediğim iki tarifi sizlere sunuyorum. Gerçekten çok lezzetli bu iki tadın keyfini bir güzel çıkardım ...

Karamel soslu mini kekler

Malzemeler
( 12 adet kek için)

125 gr tereyağı ( eritilmiş)
1 1\2 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı süt ( normal çay bardağı Aida değil)
2 yumurta
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Karamel sos

65 gr tereyağı
1\2 su bardağı esmer şeker
1\4 su bardağı krema
1 su bardağı pudra şekeri

Süslemek için badem, fındık veya ceviz kullanılabilir.

Yapılışı

Fırınımızı 200 dereceye ayarlıyoruz. Muffin kalıpların içine kağıt kalıpları yerleştiriyoruz.
Kabartma tozunu una karıştırıp eliyoruz.
Eritilmiş tereyağı ile pudra şekerini çırpıyoruz, sütü ve yumurtalarımızı ekliyoruz çırpmaya devam ediyoruz, vanilyayı ekliyoruz. Unumuzu karıştırıyoruz ve çırpıyoruz. Karışımı 12 adet muffin kalıbına eşit olarak bölüyoruz.

200 derece fırında 20 dakika ya da kürdan batırınca bulaşmayacak hale gelene kadar pişiriyoruz ve muffinler pişerken karamel sosumuzu hazırlıyoruz.

Karamel sos için önce bir kapta tereyağımızı eritiyoruz ve içine esmer şekeri ekleyerek devamlı karıştırıyoruz ve kaynatıyoruz. Ocağın altını kısıp devamlı karıştırıp pişirmeye devam ediyoruz. Kremamızı karıştırıp tekrar kaynayana değin devamlı karıştırarak ocağın üstünde tutuyoruz. Karışımı ocaktan alıp ılınmaya bırakıyoruz. Bir başka kaba buzlu su yapıyoruz ve hazırladığımız sosu buzlu su dolu kaba oturtup pudra şekerini ekleyerek devamlı karıştırıyoruz .

Soğuyan keklerimizin üzerine karamel sosu sürüp bademlerle süslüyoruz.

Patatesli çörekler


Malzemeler

1\2 su bardağı su
2 paket instant maya
1\2 su bardağı süt
2 dolu çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
80 gr. tereyağı
1 yumurta
3 1\2- 4 su bardağı un

Patates dolgusu için

2 adet orta boy haşlanmış patates ( rendelenecek)
1\2 su bardağı parmesan peyniri (rendelenecek)
4 yemek kaşığı krema
1\2 demet dereotu ( incecik kıyılmış)
tuz, karabiber

Yapılışı

Suyun içine mayayı ve şekeri koyup eritiyoruz ve köpürüp kabarmasını bekliyoruz. Sütü ve tereyağını bir kaba koyup tereyağı eriyene dek ocakta tutup altını kapatıyoruz. Mikserda 2 su bardağı un ile su-maya karışımını çırpıyoruz ve sütlü karışımı yavaşça ekliyoruz. Tuzumuzu ve yumurtaları da ekleyip kalan 1 1\2 bardak unu elle ekliyoruz ve çok yumuşak bir hamur oluşmasını sağlıyoruz. Yağladığımız bir kaba hamuru koyup mayalandırıyoruz ve bu arada patatesli içi hazırlıyoruz.

Haşlanmış patatesleri rendeliyoruz ve içine kremayı, peyniri, tuz ve kara biberi ekleyerek çatalla ezerek karıştırıyoruz ve dereotunu ekliyoruz.

Fırınımızı 190 dereceye ayarlıyoruz. Hamurumuz iki kat kabarınca unlu tezgahın üzerinde iyice yoğuruyoruz ve 36x30 cm'lik bir dikdörtgen açıyoruz ve patates harcımızı hamurun her tarafına eşit şekilde yayıyoruz. Daha önce tarifini verdiğim ceviz ve tarçın dolgulu ekmek tarifindeki gibi katlıyoruz hamuru. Hamurdan iki parmak eninde parçalar kesip yağlı kağıt kapladığımız fırın tepsisine yan yatırarak diziyoruz ve 10 dakika daha mayalandırdıktan sonra fırında 25 dakika ya da üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.

8 Comments:

At 8:58 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

superrr olmuslar ellerınıze saglık ama 2 paket maya cok degıl mı?

 
At 5:22 ÖS, Blogger Papatya said...

Sevgili Begum,

yurdumun otlari etkinligini okurken ogrendim ki hem anneniz hem babaniz Giritliymis :) Benim Giritten yazdigimi biliyorsun di mi? :)

Patatesliler denemeye deger gorunuyor!

 
At 7:48 ÖS, Anonymous Adsız said...

Merhaba
Öncelikle ellerine sağlık. Karamel soslu keki mutlaka deneyeceğim. Kek bir yana karamel sosa bayılırım ve bu tarif çok ilgimi çekti.

 
At 3:53 ÖS, Blogger yemek said...

Merhaba,
karemelli kekler çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.
Sevgiler...

 
At 4:26 ÖS, Blogger begüm said...

Oya merhaba,

Teşekkürler... Maya fazla gelmiyor bu tarifte pufidik çörekler oluyor...

Sevgiler,

begüm

 
At 5:15 ÖS, Anonymous Adsız said...

MERHABALAR.BLOĞUNUZU BUGÜN KEŞFETTİM.BAYILDIM HARİKA TARİFLERİNİZ VAR.BUNDAN SONRA SÜREKLİ TAKİP EDCEĞİM.BENİMDE BİR BLOĞUM VAR ANKARADAYIM.MÜZİK ÖĞRETMENİYİM.ÇOK MEMNUN OLDUM SİZİ TANIDIĞIMA.GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE.ELLERİNİZE SAĞLIK....

 
At 9:59 ÖÖ, Blogger begüm said...

Papatya merhabalar,

Ben senin Giritte olduğunu biliyorum. Bizim ailenin büyükleri Hanyalıymış. Giriti görmeyi çok istiyorum, Rodos'u gördüm birgün gelirsem sana muhakkak haber veririm (: Geçen gün ailedeki büyük haladan eski Girit
tariflerini aldım.

Görüşmek üzere, sevgilerimle,

Begüm

Işıl merhabalar,

Bende karamel soslara bayılıyorum tek sakıncası kaloriler (: Bolca şeker, krema ve tereyağı içeriyorlar...

Teşekkürler ve görüşmek üzere

Sevgiler
Begüm

Lavantin teşekkürler. Buyrun kahveye karamelli keklerden ikram edeyim...

Sevgiler
Begüm

Ebru merhabalar,

Hoşgeldin sweet kitchen'a çok sevindim. Ben de sizi tanıdığıma çok memnun oldum en kısa zamanda bende senin ziyaretine geleceğim.

Çok çok teşekkürler,

Görüşmek üzere

Sevgiler


Begüm

 
At 9:17 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım yine ben Merve.Napayım dayanamıyorum.Çok güzel herşeyiniz.Başarılarınızın dewamını dilerim.

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors