sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

05 Ekim, 2009

Zeytinyağlı brüksel lahanalı kereviz...

Bu nefis zeytinyağlı yemek nasıl olur da tariflerimin arasına girmedi... O kadar lezzetli ve besleyici değeri fazla ki ben her öğün yesem bıkmam herhalde. Canım arkadaşım İnci'de yemiştim ve bayılmıştım, artık çok sık mutfağımda pişiyor.

Vitamin deposu kereviz, brüksel lahanası ve kırmızı biberle pişiyor bu zeytinyağlı. Piştikten sonra da üzerine limon suyu, sızma zeytinyağı, dereotu ve sarımsaktan oluşan bir sos gezdiriliyor sıcakken, yemede yanında yat misali nefis bir lezzetler karışımı.

Kereviz C, K vitamini kaynağı. Lif oranı çok yüksek, potasyum, folik asit yüklü dolayısıyla kanser önleyici ve kolesterolü düşürücü özelliği var. Çocuklarımıza yedirmek hayli zor ancak değişik tarifler deneyerek bir yolunu bulabiliriz sanırım . Benim daha önce tarifini verdiğim kereviz salatası'da kereviz sevmeyenlerin içinde kereviz olduğunu anlamadan bayılarak yedikleri bir tarif aklınızda olsun...

Brüksel lahanasına gelince brokolinin akrabası bu sebze mutfaklarımızda çok sık yerini bulamıyor yanılıyor muyum acaba???? Yüksek oranda protein barındıran bu sebze de A ve C vitaminleriyle yüklü. Potasyum ve lif kaynağı... Daha önce çok lezzetli bir çorba tarifi vermiştim brüksel lahanası ile , mısırlı brüksel lahanası çorbası...

Zeytinyağlı brüksel lahanalı kereviz




Malzemeler

300-400 gr brüksel lahanası
1 kg kereviz
1 avuç dolusu arpacık soğan
2 adet tatlı krmızı biber
1 tatlı kaşığı şeker
1 portakalın suyu
1\2 demet dereotu ( ince kıyılacak)
2 diş sarımsak ( dövülecek)
1\2 limonun suyu
7-8 kaşık sızma zeytinyağı

Yapılışı

Brüksel lahanasını bir tencerede limon suyu ve az suyla bir taşım kaynatıp suyunu döküyoruz. Buzlu suya atıp rengini kaybetmemesi için şokluyoruz.

Bir tencerede 3-4 kaşık zeytinyağı ile arpacık soğanları çeviriyoruz, doğranmış biberleri de ekleyerek tekrar çeviriyoruz. Kerevizleri de lezzetlenmesi için bir kez çevirip brüksel lahanasını, şekeri, portakal suyunu, tuz ekleyerek zeytinyağlı yemeğimizi pişiriyoruz.

Limon suyu, sızma zeytinyağı, dereotu, sarısaktan sos yapıp yemek sıcakken üzerine gezdiriyoruz.

Afiyetler olsun...

6 Comments:

At 12:45 ÖS, Blogger inci said...

canım,bitanem tamda ne pişireyim diye debelenirken yetiştin imdada.öyle bi anlatmışsınki ağzım sulandı..epeydir yapmıyodum,hani sağlıklı besleniyoruzya!mevsimini bekliyordum :))bi bakıyım güzel yapmışmısın???test etmem için göndersen diyodum :))))

 
At 9:59 ÖÖ, Blogger birsence said...

çok şirinler tatlarıda kendileri gibi güzel böyle oluncada brüksel lahanası daha yenilesi oluyor...ama kerevizlisini hiç yememiştim denemek lazım...ellerine sağlık arkadaşım....

 
At 8:36 ÖS, Anonymous Adsız said...

Aldığım brüksel lahanasını nasıl lezzetli bir yemeğe dönüştürürüm derken bu tarifle karşılaştım. İnanılmaz lezzetli oldu, ailece keyifle yedik. Hatta eşim, "haftaya da brüksel lahanası alıp, bu yemeği yapalım" dedi. Tarifi paylaştığınız için teşekkürler. //Zeynep

 
At 9:06 ÖÖ, Blogger begüm said...

İncicim,
Hemen getireyim... Sağlıklı besleniyoruz, tabi bu arada lezzetten de ödün vermiyoruz(((((((((:

Öptüm,

Bende ilk defa brüksel lahanası ve kerevizi İnci'de yemiş ve bayılmıştım çok yakışıyorlar gerçekten...

Sevgilerimle...

Zeynep Hanım,

Sizin gibi içten duygularını payşan yorumlar beni ne kadar sevindiriyor bilemezsiniz... Afiyet olsun...

Görüşmek üzere, sevgilerimle,

Begüm

 
At 10:49 ÖÖ, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm merhaba, bir süredir uğrayamıyordum sana, keyifle okudum son yazılarını. Ellerine sağlık. Bu nefis yemeğin tarifini de hemen kaydettim. Ben de kereviz ve pırasayı birarada portakal suyu ilavesiyle pişiriyorum. Eşim sebze sever ama malesef kereviz sevmez.. Birşeylerle karışınca yiyor sadece. Eminim bunu da sevecek. İlk fırsatta deneyeceğim:)
Sevgilerimle...

 
At 2:53 ÖS, Blogger begüm said...

Sevgili Sibelcim,

Gerçekten epeydir görüşemedik... Hoşgeldin arkadaşım... Bu yemek çok lezzetli gerçekten umarım sizlerde seversiniz,bakarsın Zeynep Hanımın eşi gibi seninki de severek yer((((: Artık nasıl mutlu olurum arkadaşım...

En kısa zamanda bir kahve eşliğinde görüşmek üzere...

Sevgiler,

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors