sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

29 Nisan, 2007

Çilekli çikolata parçalı muffinler ve 3X3...


Evde yumuşamış çilekleriniz varsa çabucacık çilekli muffinleri yapabilir ve yarım saat içinde kahvenizin yanında muffinlerinizin keyfini çıkartabilirsiniz. Biliyorsunuz muffinler çabuk yapılan ve pişen bir çeşit hamurişi. Muffin iki yöntemle yapılabiliyor aynı kek yapar gibi yağ ve şekeri krema haline getirip, yumurtaları ve diğer malzemeleri kek yapım aşamalarını takip ederek eklemek ya da ikinci yöntem kuru malzemelerinizi bir kapta karıştırıp, diğer bir kapta sıvı malzemeleri karıştırıp, sıvıları katıların üzerine dökerek ancak birbirlerine karışacak kadar elle karıştırmak. Eğer malzemeler çok karıştırılırsa muffinleriniz sertleşebilir işte muffin yapmanın püf noktası da bu. 12'li muffin kaplarını kullanıyorsak 3\4 lük kısımlarını dolduruyoruz ya da kocaman kabarık muffinlerim olsun diyorsanız kapların tamamını dolduruyorsunuz 3 muffinlik boş kalan kalıpları ise suyla dolduruyorsunuz ki dengeli pişme sağlanabilsin.

Çilekli çikolata parçalı muffinler



Malzemeler

2 su bardağı un ( eliyoruz)

1\2 su bardağı toz şeker

1\2 su bardağı damla çikolata

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 yumurta

1 su bardağı süt

1\3 su bardağı sıvıyağ( ben yarısını tereyağını eritip koydum)

3 çorba kaşığı elma sirkesi

1 su bardağı ufak ufak doğranmış çilekler

1 dolu yemek kaşığı esmer şeker


Yapılışı

Fırınımızı 190 dereceye ayarlıyoruz. Kağıt küçük kek kaıplarını muffin kaplarının içine koyup hepsini yağlıyoruz.

Teflon tavamıza fırçayla eritilmiş tereyağı sürüyoruz ve doğranmış çilekleri tavaya koyuyoruz, üzerlerine bir dolu yemek kaşığı esmer şekerimizi ekleyerek yüksek ateşte çilekleri karamelize edip altını kapatıyoruz ve soğutuyoruz.

Bir kapta un, şeker, damla çikolata ve kabartma tozunu karıştırıyoruz. Diğer bir kapta süt, yumurta, yağ, sirke ve vanilyayı karıştırıyoruz. Katı karışımın üzerine sıvı karışımı boşaltıp ikisi ancak birbirlerine karışana dek karıştırıyoruz ve çileklerimizi ekliyoruz. Muffin kalıplarına eşit olarak dağıtıyoruz ve 25-30 dakika üzerleri altın sarısı olup, kürdan batınca bulaşmayacak hale gelene değin pişiriyoruz. Soğuyunca eritilmiş bitter çikolata ile süslüyoruz.

Evet günler geçti, sobeler yapıldı benden ses çıkmadı. Bir türlü yazmaya vakit ve fırsat olamadı. Sevgili Nezaket ve Kuzine beni oyuna dahil ettiler, ben 3X3’e cevap verene kadar çoğu arkadaşım zaten oyuna dahil oldu, cevaplar verildi. İşte bugün bende size cevaplarımı yazıyorum. Ben cevaplayanlara da tariflerimi ithaf etmek istiyorum...

1.1. Daha önce yaşadığınız 3 şehir

İstanbul, Ankara ( sadece iki şehirde yaşadım)

1.2. Tatil için gittiğiniz, gördüğünüz ve önermek istediğiniz 3 yer

Marmaris, Alaçatı, Antakya

1.3. Yaşamak istediğiniz 3 şehir

Küçük bir Ege sahil kasabasında yaşamak isterdim...

2.1. Şu andaki mesleğiniz nedir?

Bankacı

2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz hangi mesleği yapmak isterdiniz?

Dil bilimlerle ilgili herhangi bir dalda çalışmak isterdim.

2.3.” Kesinlikle ben yapmazdım “ dediğiniz meslek nedir?

Cerrah olmak benim için imkansız…

3.1. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri ;

Peşlerinden gidecek cesaretiniz varsa, bütün rüyalar gerçek olabilir...

3.2. Bir kitaptan alınma çok sevdiğiniz bir cümle, paragraf veya bölüm

…Ee, birşeyler öğrettim mi sana? Bak söyliyeyim, sana çok şey öğrettim, ama beri yandan, hiçbirşey öğretemedim. Sana kimse bir şey öğretemez. Yani esas çekirdekte, esas kaynakta öğretemez. Yaptığın şeyler… senindir, benim değil. Ben yalnızca sana onları daha iyi yapmasını öğretebilirim. Sana yöntemleri, araçları verebilirim ama amaç? Amaç senin kendinin….

Ayn Rand- Hayatın kaynağı

3.3. Çok sevdiğiniz bir şiirin bir parçası :

Hem de tam o yaşta…Beni arayan şiir
Birden geliverdi. Bilmiyorum, nerden geldi,
Kıştan mı, bir nehirden mi, bilmiyorum.
Kimbilir nasıl ve ne zaman ,
Hayır sesler değildi, sözcükler
değildi, ne de sessizlikten gelen,
ama bir sokaktan çağrılıyordum,
gecenin dallarından,
birdenbire başka yerlerden,
azgın yangınlar içinden
ya da bir başıma dönerken,
orada yüzüm belirsiz,
gelip bana dokunuverdi.

Ne diyeceğimi bilemedim,
ona bir ad
bulamadım,
gözlerim görmüyordu,
ama birşeyler de kıpırdadı içimde,
bir ateş ya da unutulmuş kanatlar,
ve kendi başıma buldum
o ateşin şifresini
nasıl çözeceğimi
ve öyle yazdım ilk belirsiz dizeyi,
belirsiz,güçsüz, tümüyle
saçmasapan
...

Pablo Neruda

Gelelim ithaf bölümüne… Bu 3x3 oyununda 3 ayrı tarifimizi 3'er arkadaşımıza ithaf etmemiz ve onları da oyuna dahil etmemiz gerekiyor. Beni oyuna dahil eden Nezaket ve Kuzine'de dahil olmak üzere;


Kalpli pastamı,



Her zaman yazılarını bir solukta tükettiğim ve çok şeyler öğrendim sevgili arkadaşım Tijen'e, sevgili arkadaşım Nezaket ve kızlarına, yazılarına bayıldığım hassas ve ince arkadaşım Sibel'e, tarifleri ve nefis fotoğraflarıyla çok beğenerek takip ettiğim Hanımiş'e, harika tatlılar ve pastalar yapan Zinnur'a, emeklilik sonrası enerjisine ve takılarına hayran olduğum Hülya Hanımcığıma,

Kiraz şekerlemeli kurabiyelerimi,

Çok severek takip ettiğim Mine'ye, harika pastalar üretmeye başlayan Kuzine'ye, sevgili Hanife'ye, bıcır bıcır enerjisiyle Ayça'ya, sevgili Betül'e ,


Beyaz çikolata dolgulu minik çikolatalı keklerimi,




Sevgili Fethiye'ye, sevgili Ayşem'e, güzel yazılarını takip ettiğim sevgili Açalya'ya, sevgili mutfakrobotu'na gönderiyorum. Çoğu bu sorulara zaten cevap verdi ama olsun...

17 Comments:

At 12:28 ÖS, Blogger Zeynep B. said...

teşekkür ederim Begüm kekler için ! :) cevaplamış olsam da yine düşünmüş olman sevindirici...

 
At 6:12 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm,
Muffinlerin hem şık hem de çok lezzetli gözüküyorlar ellerine sağlık canım.

Ayrıca seni yakından tanıma fırsatını bizlerle paylaştığın içinde gönülden teşekkürler..


Sevgiler.

 
At 7:50 ÖS, Blogger Tijen said...

Begüm çok tatlısın! Bu kadar güzel şeyi yapıyor olman, bizlerle paylaşman bile ne büyük bir armağan biliyor musun? Çok teşekkürler! Seni sevgiyle kucaklıyorum.
Tijen

 
At 9:15 ÖS, Blogger kuzine said...

Merhaba Begüm,
Görüntüsüne bayıldığım, kiraz şekerlemeli kurabiyer ve birbirinden güzel tarifler için teşekkürler, sevgiler.

 
At 3:00 ÖÖ, Blogger zinnur said...

Begum, kalpli pastami aldim, cook tesekkur ederim. Aslinda ben de seni 3x3 le sobelemis ama haber vermeyi unutmustum bir sure once. Boylece karsilikli hediyelesmis olduk.
Sevgiler,

 
At 6:23 ÖS, Blogger hanimiş said...

Begüm Hanimiş için yazdıklarına teşekkür ederim. Düğün pastanı aldım. Daha evvel yazdığın ve benim çok beğendiğim minik çikolata keklerinin fotoğrafını görünce anımsadım. Ben de onlardan yapmak istiyorum. Selam ve sevgilerle..

 
At 3:22 ÖS, Blogger Sibel said...

Begümcüğüm çok teşekkür ederim ince düşüncen için, bu güzel pasta için de.. hmm.. tadını damağımda hissettim inan ki. Ben de sana en köpüklüsünden bir fincan kahve yolluyorum, kabul et tatlım!

 
At 6:03 ÖS, Anonymous Adsız said...

Güzel bir hafta diliyorum Begüm'cüğüm..

Sevgilerimle,
Gül/d.tadı

 
At 4:02 ÖÖ, Blogger Tuba said...

Kalpli pastaya bayildim. sevgilerle,

 
At 4:39 ÖS, Blogger daimamutfak said...

Begüm işlerini yoluna koyup siteye döndüğüne sevindim.Sitene bakmadan geçmediğimi bilmelisin.Muffınler yapmışsın eline sağlık.Bloguma bekliyorum..

 
At 5:42 ÖS, Blogger Bocuruk said...

Sevgili Begüm,
Anneler günün kutlu olsun:)
Sevgilerimle...

 
At 10:12 ÖS, Blogger Nalan Kaplan said...

Çileğin her türüne bayılan oğullarım için mutlaka yapacağım bir tarif bu Begüm'cüğüm çok leziz görünüyorlar.Ellerine sağlık sevgiler...

 
At 11:15 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım Merhaba,

Umarım hasta degilsinizir, siz bu kadar uzun süre yeni bir ürün sunmadan duramazsınız.

Sevgiler Fatoş

 
At 11:03 ÖÖ, Blogger Cafe Gusto said...

Ellerine sağlık,muffinler nefis görünüyor.
Sevgilerimle...

 
At 12:48 ÖS, Blogger Sibel said...

Hakikaten Begümcüğüm iyi misin?? Çok uzun zaman geçti endişelenmeye başlıyorum. Umarım herşey yolundadır..

 
At 1:56 ÖS, Blogger begüm said...

Herkese mehabalaaaar,

Bana bu güzel yazıları gönderdiğiniz ve de beni merak edip mutfağımın kapısını çalan herkese binlerce teşekkürler ve aynı zamanda da özürlerimi gönderiyorum... Mayıs ayım yurtiçi yurtdışı seyahatler diğer başka telaşelerle dolu geçti. Ben yine pişirmeye devam edip, resimler çeksemde onları bile buraya koyacak fırsatım ve gücüm olmadı... Yorucu ve koşuşturmalı bir ay geçti benim için bu kadar ara verdiğim için ve hiçbir yazı da yazmadığım için herkesten özür diliyorum.

Bir iki gün içinde çok güzel ve yeni tariflerimle sizlere kavuşacağım...

Herkese kucak dolusu sevgilerimle...

Begüm

 
At 9:25 ÖÖ, Anonymous Adsız said...

Begüm hanımcıgım merhaba,

Yurtdından döner dönmez ilk sizin sayfanızı açtım ve endişelendim çünkü bıraktıgım gibi duruyordu...sonra yorumunuzu okuyunca rahatladım. Alışkanlık yarattınız ::))))) Fatoş

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors