sweet kitchenmyspace

İçine sevgi katılmış tarifler...

13 Kasım, 2006

Ye #16 Patates kabuğu içinde sufleler...

Bu ayki etkinlik konumuz patates ve evsahibimiz de Evren... Patatesin mutfaklarımızda yeri bambaşka, Evren'e bu güzel seçiminden dolayı teşekkürler.

Daha önce blogda patatesli kek , çıtır fırın patates , fırın patates , ıspanaklı ve patatesli börek ve patatesli börek tarifleri vermiştim. Bu etkinlik için patates kabuğu içine doldurulmuş sufleler yaptım. Tarif Remix 2'den ...

Patates kabuğu içinde sufleler

Malzemeler

4 büyük patates

2 yumurta ( sarısı beyazı ayrılacak)

2 yemek kaşığı tereyağı (oda sıcaklığında yumuşatılacak)

3 yemek kaşığı krema

1 \2 tatlı kaşığı hindistancevizi

tuz, karabiber

Yapılışı

Fırını 240 dereceye ayarlıyoruz. Patatesleri sebze fırçamızla yıkayıp kuruluyoruz. Patatesleri teker teker aleminyum folyoya sarıp fırın ızgarasının üzerine koyup iyice yumuşayana kadar pişiriyoruz. Patatesler pişince fırından çıkarıyaoruz ve ortadan ikiye bölüyoruz. Küçük bir kaşıkla patateslerin içini dikkatlice oyuyoruz ve çıkan patatesleri bir kaba koyup patates kabuklarının kızarması için tekrar fırına koyuyoruz ve 15-20 dakika pişiriyoruz.

Mixerda patates içlerini karıştırırken içine tereyağını, kremayı, tuz ve karabiberimizi ekliyoruz. Hindistancevizi ve yumurta sarılarını da ekleyerek karıştırıyoruz.

Diğer tarafta yumurta aklarını katılaşana dek mixerda çırpıyoruz ve bir spatula yardımıyla patates karışımımıza ekliyoruz. Patates kabuklarının içine hazırladığımız karışımı doldurup 200 derece fırında 15-20 dakika pişiriyoruz ve çıkarmadan önce fırının ızgara kısmını çalıştırıp üstlerinin kızarmasını sağlıyoruz.

11 Comments:

At 10:37 ÖÖ, Blogger OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN said...

Ellerinize saglik, Stuttgart´tan sevgiler...
Sonia.

 
At 11:31 ÖÖ, Blogger begüm said...

Sonia merhabalar,

Sweet kitchen'a hoşgeldin, her zaman beklerim... Teşekkürler...

Görüşmek üzere, sevgilerimle

Begüm

 
At 1:24 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm ellerine sağlık, yine çok güzel bir tarif vermişsin...

 
At 9:49 ÖS, Blogger Nezaket said...

Begum cok guzel gorunuyorlar. fotograflar da cok guzel cikmis, isik renkler ve cektigin aci gercekten cok guzel. ellerine saglik Begumcugum

 
At 10:04 ÖÖ, Blogger munevver said...

Begümcüğüm,bu sufleleri çok sevdim.Hemen deniyeceğim.Eline sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.

 
At 10:28 ÖÖ, Blogger begüm said...

Yeşimcim merhabalar,

teşekkürler, beğendiğine çok sevindim...

Nezaketcim merhabalar,

Fotoğrafları beğenmene çok sevindim. Kışın günışığı yakalamak oldukça zor o yüzden akşamları farklı ışık denemeleri yapıyorum. Beğenmen benim için çok önemli arkadaşım.

Münevvercim merhaba,

Sufleleri beğendiğine sevindim gerçekten çok lezzetli ve şık duruyorlar. Ata bile 3 tanesini yedi bunların. Umarım beğenirsin...

Herkese çok çok selamlar,

Sevgilerimle

Begüm





Sevgilerimle

 
At 4:11 ÖS, Anonymous Adsız said...

Begüm Hanım merhaba, hindistan cevizinden kasıt muskat rendesi mi?

 
At 4:20 ÖS, Blogger begüm said...

Perihan Hanım merhabalar,

Muskat rendesi ya da yerhindistancevizi rendesi değil normal tatlılarda kullandığımız hindistancevizi kullandım. Sarımsaklı patatesli bir börek yapıyorum orada hindistancevizi kullanıyordum ve sonuç çok başarılı oluyor. Dolayısıyla bundan cesaretle bu tarifte de hindistancevizi kullandım. Çok güzel tat veriyor ve sonuç başarılı oldu.

Sevgilerimle
Begüm

 
At 9:56 ÖS, Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Begüm'cüğüm,
Öncelikle etkinliğin hayrlı olsun,muhteşem bir tat ve sunumla katılmışın ellerine sağlık.

Benim yapmış olduğum patatesli börekte de hindistan cevizi vardı muhteşem yakışmıştı ayrıca sarımsak da eklemiştim tadını tarif etmem imkansız.Senin tarifinde çok güzel denemek isterim en yakın zamanda.Tekrar ellerine sağlık,sevgilerimi gönderiyorum..

Gül

 
At 5:38 ÖÖ, Blogger Hanife said...

Inanilmaz guzel tarifler ve fotograflar.. Patatesler, simitler bayildim, bayildim:)
Ellerine saglik Begum..

 
At 12:00 ÖS, Blogger begüm said...

Hanife merhabalar,

Çok naziksin çok çok teşekkürler.
Tarifleri ve fotoğrafları beğenmen beni çok mutlu etti (:

Teşekkürler, görüşmek üzere...

Sevgilerimle

Begüm

 

Yorum Gönder

<< Home

Google


Cursors